نماشویی

مدرک بين المللي ايراتا در نماشويي ساختمان جز مدارک ضروري براي کار در اين حوزه است و افرادي که قصد دارند به عنوان اپراتور نماشويي ساختمان به وسيله طناب و کابل‌هاي مخصوص کار نظافت نماي بيروني ساختمان را انجام دهند، بايد اين مدرک بين المللي را قبل از شروع به کار دريافت کنند. شرکت‌هاي معتبر فعال در زمينه نماشويي ساختمان همچون کارويس در زمان استخدام اپراتور براي شستشوي نما از آنها مدرک بين المللي ايراتا را مي‌خواهند و افراد متقاضي استخدام در اين شرکت‌ها بدون اين مدرک اجازه کار با طناب را نخواهند داشت. در ادامه قصد داريم درباره مدرک بين المللي ايراتا در نماشويي ساختمان اطلاعات مفيدي را در اختيار شما بگذاريم با ما همراه باشيد. همچنين اگر نماي ساختمان شما نياز به شستشو دارد، به شما پيشنهاد مي‌کنيم نماشويي ساختمان را به اپراتورهاي حرفه‌اي و کاربلد کارويس بسپاريد، جهت ارتباط با کارشناسان ما مي‌توانيد با شماره 02126231914 تماس بگيريد.

مدرک بين المللي ايراتا در نماشويي ساختمان چيست؟

ايراتا يا همان "اتحاديه تجاري دسترسي با طناب صنعتي" به عنوان مرجع صدور مدرک بين المللي ايراتا در نماشويي ساختمان شناخته مي‌شود، اين اتحاديه از سال 1994 فعاليت خود را آغاز کرده و هدف اصلي اين اتحاديه توسعه و ارتقا نظام ايمني اپراتورهاي فعال در زمينه نماشويي ساختمان است. در سال‌هاي اخير شستشوي نما ساختمان به يکي از دغدغه‌هاي اصلي ساکنين تبديل شده و اغلب افراد به دنبال روشي سريع و ارزان براي تميز کردن نماي ساختمان هستند. شستشوي نما به شيوه کار با طناب يکي از محبوب ترين روش‌ها است، اين کار نياز به مهارت و سرعت العمل زيادي دارد، به همين دليل اپراتور نماشويي بايد حتما مدرک ايراتا براي کار در ارتفاع را داشته باشد. حتما با شرکت‌هايي معتبري همچون تيم ساختماني کارويس قرارداد نماشويي ساختمان را ببنديد، زيرا تمامي اپراتورهاي اين شرکت مدرک بين المللي ايراتا را دارند و به صورت تخصصي در اين زمينه فعاليت مي‌کنند.

مدرک بين المللي ايراتا چند سطح دارد؟

اگر از ارتفاع نمي‌ترسيد و قصد داريد به عنوان اپراتور نماشويي ساختمان در يک شرکت معتبر در اين حوزه کار خود را آغاز کنيد، بايد ابتدا مدرک بين المللي ايراتا (IRATA) را با شرکت در دوره‌ها و آزمون مربوط به اين مدرک دريافت نماييد تا شرکت‌هاي معتبر نماشويي شما را به صورت رسمي براي کار به عنوان اپراتور استخدام کنند. مدرک بين المللي ايراتا در نماشويي ساختمان سه سطح مختلف دارد و اپراتورها بر اساس توانايي و مهارت خود مي‌توانند مدرکشان را در يکي از اين سه سطح دريافت کنند. سطوح مدرک بين المللي ايراتا عبارتند از:

  • مدرک ايراتا سطح يک (IRATA level 1) به آن دسته از افراد اعطا مي‌شود که براي نماشويي ساختمان زير نظر يک سرپرست سطح سه فعاليت خواهند داشت. تکنسين‌ها براي دريافت اين مدرک بايد در دوره آموزش چهار روزه شرکت کرده و سپس آزمون اين سطح را پاس کنند.
  • مدرک ايراتا سطح دو (IRATA level 2) به افرادي اعطا مي‌شود که به عنوان تکنسين پيشرو قادر هستند، وظيفه امداد را بر عهده بگيرند و زير نظر يک سرپرست سطح سه کارهاي گوناگون را با طناب همچون تنظيم و راه اندازي کارگاه‌ها را انجام دهند. اين افراد براي دريافت مدرک سطح دو ايراتا بايد در يک دوره آموزشي پنج روزه حاضر شوند و در يک آزمون عملي هم شرکت کنند.
  • ايراتا سطح سه (IRATA level 3) مدرکي بالاتري است که يک اپراتور مي‌تواند براي نماشويي ساختمان دريافت کند، تکنسيني که اين مدرک را دارد وظيفه سرپرستي ساير اپراتورها را به عهده مي‌گيرد و بايد به قوانين و مقررات مربوطه آگاهي کاملي داشته باشد. دوره آموزشي براي دريافت اين مدرک 6 روزه است و بعد از آن از افراد حاضر در اين دوره يک آزمون عملي هم گرفته مي‌شود.

مدت اعتبار مدرک ايراتا

تمامي دارندگان مدرک بين المللي ايراتا در نماشويي ساختمان در هر سه سطح بايد بعد از يک دوره سه ساله مدرک خود را مجددا تمديد کنند. در واقع مدت اعتبار مدرک ايراتا، سه سال است و تکنسين‌ها بعد از منقضي شدن مدرک خود بايد در يک آزمون جامع مرتبط با سطح مدرک خود شرکت کنند تا مدرک بين المللي ايراتا آنها تمديد شود. براي تمديد مدرک ابتدا بايد در يک دوره سه روزه آموزشي شرکت کنيد و سپس در يک آزمون جامع نمره قبولي را براي تمديد مدرک خود دريافت نماييد.